Bestilling af stade ved Tureby Loppemarked

Byfest, fugleskydning og loppemarked i Algestrup afholdes altid 3. lørdag i august. Loppemarkedet har åbent fra kl. 10.00-15.00.

Der er 60 stader på loppemarkedet. Hvert år har vi måtte melde udsolgt flere uger før loppemarkedets afholdelse. Så det kan betale sig at booke, så snart vi åbner for salget i slutningen af april.

En stadeplads på 3×3 meter koster kr. 125,- inkl. 1 x morgenbrød med pålæg + 1 x kaffe eller te, som hentes i festteltet fra kl. 9.30. Det er muligt at bestille en specifik plads (se pladsoversigten nedenfor).

Du kan booke en stand på mail turebyloppemarked [at] gmail [dot] com. Husk at oplyse det ønskede stadenummer/-numre i mailen. Hvis standnummeret fortsat er ledigt, bliver det bekræftet og du bliver bedt om at overføre kr 125,- via Mobilepay. Først ved overførslen er pladsen garanteret. Skulle den ønskede plads være optaget, får du besked om dette og mulighed for at vælge et andet standnummer.

Se også Turebyloppemarkeds facebookside.

Tureby Loppemarked startede i 2012 med 46 stader, der alle blev solgt. I 2013 udvidede vi med 12 pladser, som også blev solgt og vi måtte melde alt udsolgt 3 uger før markedet. I 2014 nåede vi det absolutte maksimum på 62 stader.

Loppemarkedet aflyses ikke pga. dårligt vejr og stadeleje refunderes heller ikke. Når først du har betalt er bookingen bindende.

OBS: Det er ikke tilladt at sælge knive, våben, fyrværkeri og føde- og drikkevarer.

Praktisk information

Loppemarkedet afholdes på p-pladsen og i skolegården ved Alkestrupskolen, Byvej 31, 4682 Tureby samt lige over for parkeringspladsen ved Byvej 50, hvor Ole og Susi’s store loppegarage også holder åbent.

Loppemarkedet er åbent fra kl. 10.00-15.00. For at undgå kaos modtager alle stadeholdere en mail med mødetidspunkt et par dage før loppemarkedet. Biler skal være væk fra loppemarkeds-området kl. 10.00, og der må køres ind igen efter kl. 15.00.

Du skal selv medbringe borde, stole osv. Du er også velkommen til at sætte pavillon/parasol op.
Når du har pakket sammen, skal staden være ryddet for affald. Er den ikke det, kan du ikke deltage i Tureby Loppemarked fremover.

Der er ikke container/skraldespande til rådighed på pladsen, så du skal tage dit affald med.

Der er toiletforhold på pladsen.

Markedet er et loppemarked og ikke et kræmmermarked, og der må derfor kun sælges brugte ting, husflid og kunsthåndværk, blomster og stauder. Du kan i begrænset omfang medbringe nye varer. 

Det er ikke tilladt at sælge knive, våben, fyrværkeri og føde- og drikkevarer.

I festteltet sælger Alkene te, kaffe, sodavand, øl og pølser til rimelige priser.

Pladsoversigter v/ Alkestrup Skole (Byvej 31) og Byvej 50.

Venteliste

Det er ikke muligt at skrive sig på venteliste.

Hvis du har købt en plads, men bliver forhindret i at deltage, må du gerne videresælge pladsen, fx i loppemarkedets facebookgruppe. Husk at give besked på turebyloppemarked [at] gmail [dot] com med oplysning om ny deltagers navn, telefonnummer og e-mail.

Historien

I 2012 arrangerede Alkene loppemarked for første gang. Vejrguderne var med os, og loppemarkedet kom rigtig godt fra start. Både stadeholdere og besøgende var meget tilfredse.

En gennemgående holdning var, at markedet var meget hyggeligt og stemningen god.

Indtægten fra salg af stadepladser går ubeskåret til Alkenes aktiviteter, bl.a. juletræstænding, cykeltur og fastelavnsfest.

Landsbylauget ‘Alkene’ er en non-profit forening, og der bruges derfor ikke store beløb på annoncering. Dog indrykker vi rubrikannoncer i lokalaviser i ugen op til loppemarkedet. Flere af lokalaviserne, bla. Haslev Posten, Køge Onsdag og Lørdagsavisen plejer også at bringe omtale og billeder fra loppemarkedet.

Der bliver hængt opslag op i de nærliggende supermarkeder. En uge før loppemarkedet bliver der sat store skilte op ved indfaldsvejene. Markedet bliver også lagt på loppeportalen.dk, markedskalenderen.dk og koegenu.dk. Sidst men ikke mindst slås loppemarkedet op på Facebook og i lokale køb- og salg-grupper + diverse loppemarkeds-grupper.